Friday 19 March 2010

Ravelympics deel 2

De spelen liggen al weer even achter ons en ik ben in alle drie de onderdelen op tijd gefinished.

Hoogste tijd om de foto's op de blog te zetten.

Als eerste de polswarmers:



Gemaakt van zwarte sokkenwol (Botter IJselmuiden) met stenboden kralen.
De helft van de benodigde kralen zat al op de wol omdat ze over waren van de vorige polswarmers. De overige kralen heb ik deze keer toch maar uitgeteld zodat ik niet een overdaad aan kralen voor me uit zat te schuiven.

Mijn laatste olympische effort is een eigen ontwerp. Op ravelry is ook een groep "Project Yarnway" als eigen variant van Project Runway. Elke maand een nieuwe opdracht voor het breien of haken van ons eigen ontwerp.
De maand februari was de eerste maand en had als opdracht iets te ontwerpen en te maken van garen uit je eigen voorraad. Hierbij moest het ook nog jou als ontwerper weergeven.
Die voorraad zat wel snor, genoeg garen om uit te kiezen. Maar het mij als ontwerper weergeven... Poeh, hoe doe je dat.
Ik vind kleuren inbreien erg leuk, gevarieerd en in tegenstelling tot kabels schiet het ook nog eens lekker op. Dus kleurtjes. En ik houd wel van wat rekenwerk in het ontwerp, dus ben ik er in gedoken en heb aangebreide mouwen uitgerekend die er uit zien als een ingezette mouw met mouwkap.



Het garen is over van mijn eigen top met korte mouwen, waarvan ik nog 1.5 bol grijs, een beetje wit en een halve bol van beide roze tinten over had. Genoeg voor een top voor mijn kleine meiske met een niet al te brede rand erin.



De 'vlecht' onder en boven de rand rond het mooi af.
Voor de mouwen heb ik een excel sheet opgezet, zodat ik precies kon uitrekenen hoeveel ik op welke manier moest minderen.



Aan de achterzijde zit een splitje met een knoop en dat is maar goed ook, want de halsopening was anders wel wat krap.
Ik heb er de wedstrijd niet mee gewonnen, wat ik ook niet verwacht had. Maar het was toch wel leuk om in de bovenste helft te eindigen. Op naar de volgende ronde met als opdracht iets te maken van materiaal dat niet voor breien of haken verkocht wordt.

No comments: