Thursday 31 March 2011

Zylphia Cowl

Op Ravelry is een groep waar ontwerpers testbreisters voor hun nieuwste ontwerpen kunnen vragen. Zo af en toe zit er een ontwerp bij wat mij aanspreekt, zoals in het verleden de Texel Mittens.

Onlangs stond er een leuke cowl op en laat ik daar nou net nog een leuk garentje voor hebben liggen (Colinette Jitterbug). Het ontwerp is van Stephannie Tallent. Een leuke cowl met een voor mij nieuw steekpatroontje erin, Honeybee lace.

Mijn proeflapje bleek de juiste breedte en bijna de juiste hoogte te hebben, dus ik ben gewoon op de voorgeschreven naalden van start gegaan.

Na een paar avondjes breien en een hele avond mazend afkanten kon ze geblockt worden.

test cowl1

Na het Eucelan badje bleek de cowl iets gegroeid, maar dat is geen probleem.

test cowl2

Resultaat: een leuke cowl voor de komende lente.

No comments: