Tuesday 22 March 2011

Annis

Een paar weken geleden was er weer de jaarlijkse Handwerkbeurs in Zwolle en zoals gebruikelijk wilde ik er weer met de trein naar toe.
Het fijne van de trein is dat je lekker iets anders kunt doen terwijl je bijna 'vanzelf' op je bestemming aankomt. Ik had dus een boek bij me en een breiwerkje.
Nu had ik een paar dagen voor de beurs enkel mijn Peace op de pennen staan en dat is nou niet echt een werkje voor op een krap treinbankje. Dus er moetst een nieuw werkje komen voor onderweg.

Annis had ik al een tijdje bij mijn favorieten staan en uit de projecten op Ravelry bleek dat 70 gram Wollmeise net genoeg zou zijn voor dit leuke sjaaltje. En laat ik nou nog 68 gram over hebben van de Doornroosje van de Peach sjaal. Als ik dan de nupps door kralen vervang zou het net genoeg moeten kunnen zijn (hoop ik).

annis2

De twee avonden voor de beurs snel het deel met de kralen afgerond, want kralen en trein leken me ook niet zo'n fijne combinatie. En zo heb ik in de trein heerlijk kunnen breien aan het recht toe recht aan gedeelte. En twee dagen later was zij alweer af, een lekker vlot breiwerkje. En 68 gram bleek inderdaad net genoeg, er was nog een paar meter over.

annis1

Op de foto ligt Annis nog vastgeprikt, een actie foto moet nog volgen. Wie weet tijdens de volgende beurs, de brei en haak dagen in Nieuwegein. Wat zal ik daarvoor eens op de pennen zetten?

No comments: